acasa
 stiri
· recomandari ·
 dictionar
 medicamente
 despre noi
 contact
 
 
   
Azi:

 

 

10 reguli de dieta pe care le poti incalca 

La inceput de primavara, cand toata lumea se apuca sa tina cate o dieta, este bine sa stii ca nu toate regulile pe care le auzi de la prietenele tale sau le citesti in diverse reviste, sunt atat de stricte precum par. Drept exemplu, astazi iti voi vorbi despre 10 astfel de reguli, ce pot fi incalcate. Iata care ar fi acestea: 

Regula 1. Nu ai voie sa mananci seara 

Probabil stii deja ca intr-o dieta conteaza aportul zilnic de calorii, tocmai de aceea, momentul in care consumi acele calorii nu este atat de important precum se spune. Desigur ca, sa te infometezi toata ziua, iar seara sa mananci o masa bogata nu este deloc bine, insa, atata timp cat pastrezi un echilibru caloric intre mese, poti manca si seara, fara prea multe mustrari de constiinta.  Ni se spune adesea ca dupa ora sapte seara nu ar trebui sa mai mancam - Dar regula aceasta se aplica in cazul persoanelor care se culca destul de devreme. Daca ai un program incarcat si adormi tarziu, dupa miezul noptii, atunci o masa luata seara poate fi o alegere mai sanatoasa decat sa nu mananci nimic. Ai grija totusi sa nu mananci cu doua ore inainte de somn, iar numarul de calorii consumate la masa de seara sa nu fie mai mare de 300.  

Regula 2. Este bine sa mananci mereu la aceleasi ore 

Teoretic, aceasta regula este adevarata ... Dar ce te faci daca intr-un anumit moment al zilei pur si simplu nu ti-e foame? Sau ce faci daca simti ca iti este foame mai devreme? Nici mancatul atunci cand nu iti este foame, nici infometarea nu sunt alegeri sanatoase intr-o dieta. Asadar, alege sa mananci atunci cand iti este foame, adaptandu-te oarecum la un program. Orele fixe nu sunt un raspuns la nevoile organismului tau, dar incearca sa iti stabilesti un interval orar pe care sa nu il depasesti, pentru fiecare masa.  

Regula 3. Este nepoliticos sa refuzi mancare la o petrecere  

Regulile spun ca este nepoliticos sa refuzi pe cineva daca mergi in vizita sau la o petrecere. Totusi, acest lucru tine numai si numai de tine si de principiile pe care de adopti in cadrul dietei tale. Altfel, gandeste-te, daca ai avea o alergie alimentara ... ai consuma ceva stiind ca s-ar putea sa-ti faca rau? Asa este si in cazul dietei. Daca ti-ai propus sa nu mananci carne rosie, iar persoana la care mergi in vizita iti ofera friptura de porc la masa, poti refuza politicos. Sau nu. Dupa cum spuneam, tu faci regulile. 

Regula 4. Painea ingrasa, asadar nu trebuie consumata  

De fapt, orice aliment poate duce la acumularea de kilograme in plus, daca este consumat in exces. Consumata moderat, painea nu ingrasa. Poti manca o felie sau doua pe zi fara probleme. Daca vei avea un regim de viata echilibrat, cele doua felii de paine nu te vor ingrasa. Totusi, pentru sanatatea ta, iti recomand sa optezi pentru painea neagra. Spre diferenta de cea alba, paine neagra din faina integrala contine si o serie de nutrienti. 

Regula 5. Daca vrei sa slabesti, renunta la carbohidrati 

Organismul tau are nevoie de carbohidrati pentru a functiona corect. Tocmai de aceea, atunci cand vorbim de o dieta echilibrata, vorbim de un aport de alimente din toate grupele alimentare - implicit, si carbohidrati. Fara ei, nu numai ca ai putea avea un deficit de fibre in dieta, dar ti-ar lipsi si energia. Asadar, poti consuma carbohidrati. Moderat.  

Regula 6. Daca vrei sa slabesti rapid, nu mai manca 

Cat se poate de fals. Ok, in prima faza s-ar putea sa slabesti, la fel cum foarte probabil s-ar putea sa te si imbolnavesti. Dar, vorbind pe termen mai lung, ai toate sansele sa te ingrasi dupa o dieta drastica. Gandeste-te ca nu te poti abtine toata viata de la mancare, iar atunci cand vei reincepe sa mananci normal, organismul tau va simti nevoia sa faca niste "depozite" de teama unei alte perioade de infometare.  

Regula 7. Toate caloriile sunt la fel 

Nu, nu sunt la fel. Sa presupunem ca ai posibilitatea sa mananci doua variante de meniu de 500 de calorii - chipsuri si o bautura racoritoare sau peste la gratar cu garnitura de legume. Intr-adevar, aportul de calorii poate sa fie egal, dar proprietatile nutritive ale celor doua meniuri nu sunt nici pe departe aceleasi. Varianta de meniu cu legume contine o paleta larga de vitamine si minerale, plus proteine si grasimi sanatoase din peste, pe cand cealalta varianta de meniu este cu totul si cu totul nesanatoasa.  

Regula 8. Intr-o dieta trebuie sa respecti cu strictete regulile 

Tocmai despre asta vorbim aici - despre flexibilitatea regulilor si personalizarea lor, daca ii putem spune asa. Nimeni nu te obliga sa respecti intocmai dietele, mai ales ca majoritatea sunt orientative, iar noi toti suntem diferiti. In afara cazului in care medicul nutritionist iti recomanda o dieta personalizata, regulile impuse de celelalte diete pot fi oricand modificate in functie de nevoile tale.  

Regula 9. Ai mai multe sanse sa slabesti daca incepi dieta alaturi de o prietena 

Pe de o parte, aceasta regula poate fi adevarata... Pe de alta parte insa, aceasta regula poate duce la un dezechilibru emotional si la kilograme in plus ori, la celalalt pol, infometare. Competitia este buna pana la un anumit punct, daca vorbim de competitie constructiva. Totusi, daca iei prea in serios o astfel de provocare, rezultatele s-ar putea sa nu fie deloc cele asteptate. Cel mai bine este sa te concentrezi asupra propriei persoane si, mai degraba, sa cauti sprijin si intelegere in prietenele tale.   

Regula 10. Mananca din farfurii cat mai mici 

Sa recunoastem - problema dimensiunilor farfuriilor este lipsita de importanta! Pana la urma, ceea ce conteaza, este cat si ce anume mananci. Nu uita ca dimensiunea stomacului tau este cam cat a unui pumn si gandeste-te la asta atunci cand iti pui mancarea in farfurie. Altfel, toata aceasta poveste cu "farfuriile mari te fac sa mananci mai mult" este doar o scuza neinspirata.

 

 
 
 
© Farmacia Dulfu SRL   conditii de utilizare  ·  Realizare web: www.ideus.ro